کویر

طبیعتگرد یکروزه از اصفهان به پنج مقصد طبیعتگردی

 

اصفهان شهری زیبا با طبیعتی بی نظیر! برخلاف باور برخی افراد که اصفهان را تنها با بناهای تاریخی به یاد می آورند؛ لازم به ذکر است که این استان نه تنها در زمینه بناهای تاریخی و اماکن دیدنی حرف ها برای گفتن دارد، بلکه زیبایی طبیعت این منطقه نیز در کلام نمی گنجد.

تابستان و بهار بهترین فصل برای طبیعت گردی در اصفهان است و می توانید از زیبایی های طبیعت اصفهان لذت ببرید؛ از این رو در این مطلب به بررسی ۵ طبیعت بکر در اصفهان می پردازیم که می توانید در بهار و تابستان با تور طبیعت گردی از اصفهان به صورت یک روزه یا چند روزه به این مکان ها سفر کنید.

جاهای دیدنی اطراف اصفهان کجاست؟

همانطور که تا کنون شنیده اید از اصفهان به عنوان نصف جهان یاد می کنند و یکی از دلایل این نامگذاری جاذبه گردشگری این شهر است که گویی نیمی از جهان را شامل می شود. علاوه بر جاذبه های دیدنی و تاریخی درون شهر اگر می خواهید گشت و گذاری به طبیعت بکر اصفهان داشته باشید در ادامه با ما همراه باشید.

برای دیدن تورهای طبیعتگردی از اصفهان کلیک کنید

 

دشت لاله ها در طبیعت اصفهان

گلستانکوه منطقه ای با اقلیم کوهستانی در فاصله ۱۶۵ کیلومتری اصفهان و ۱۵ کیلومتری خوانسار قرار دارد که فاصله این طبیعت زیبا تا مرکز شهر به صورت حدودی ۲ ساعت است و گاهی ممکن است این زمان نیز بیشتر شود. یکی از مهمترین زیبایی های این منطقه دشت لاله های واژگون است که در فصل بهار زیبایی خیره کننده ای را رقم می زند.

در صورتی که گلستانکوه  را به عنوان مقصد سفر انتخاب کرده اید، علاوه بر زیبایی لاله ها می توانید از چشمه های پرآب که از دل زمین می جوشد و جاری می شود نیز استفاده کنید؛ همچنین برای افرادی که به کوهنوردی علاقه دارند صعود به گلستانکوه و تماشای دشت از ارتفاع نیز از جمله تجربه هایی است که این سفر برایتان بوجود می آورد.

گلستانکوه

منطقه ای در خوانسار

 

پارک ساحلی در اطراف اصفهان

پارک ساحلی زرین شهر که در فاصله ۵۵ کیلومتری شهر اصفهان قرار دارد، یکی از جاذبه های دیدنی برای روزهای گرم تابستان و لذت بردن در اصفهان است. اگر به دنبال یک مکان دیدنی و زیبا و در عین حال مناسب فصل تابستان هستید این پارک ساحلی از جمله جاذبه های طبیعی اطراف اصفهان محسوب می شود که فاصله مناسبی تا مرکز شهر دارد.

این پارک ساحلی با طبیعتی بکر، چشم انداز بی نظیری را برای گردشگران پدید آورده که بخش های مختلفی از این پارک برای ارائه خدمات به گردشگران به بهترین شکل ممکن طراحی شده است و از خدمات مجموعه می توان به قایق سواری، رستوران، زمین بازی کودکان و… اشاره کرد که تمامی امکانات برای رفاه هرچه بیشتر گردشگران فراهم شده است.

برای سفر به این پارک باید به زرین شهر و دریاچه قایق رانی ذوب اهن سفر کنید.

زرین شهر

دریاچه ذوب اهن

برای پیدا کردن لوکیشن در نرم افزار نشان کلیک کنید

 

روستای خنک اطراف اصفهان

روستای هونجان، یکی از روستاهای سرد در ۱۴۱ کیلومتری شهر اصفهان است، با توجه به موقعیت جغرافیایی روستا که در منطقه ای کوهستانی قرار دارد، حتی در گرم ترین روزهای سال نیز می توانید در هوای مطبوع و خنک این روستا لذت ببرید. علاوه بر آب و هوای دلچسب هونجان، چشمه ای با نام “زرچشمه” یکی از بهترین چشمه های اصفهان است که طبق گفته های بومیان و افراد قدیمی در این روستا آب جاری شده از این چشمه دارای خاصیت درمانی است.

در کنار هر چشمه و آبی، آبادانی است و روستای هونجان نیز از این قاعده مستثنی نیست، از این رو در حوالی این چشمه شاهد پارک جنگلی بکر و دست نخورده ای هستیم که می توانید چشم ها را از فضای سیاه و خاکستری شهرنشینی به یک فضای سبز و دلنشین بگشایید و از این عظمت و زیبایی بکر و دست نخورده نهایت لذت را ببرید.

برای پیدا کردن سفر بکر گردی از اصفهان کلیک کنید

هونجان

از توابع شهرضا

جاذبه‌ طبیعی منحصربه‌فرد در اصفهان

شهر زیر زمینی کرد علیا، یکی از جاذبه های منحصربفرد از اصفهان و یکی از مقاصد گردشگری بهاری در اطراف اصفهان محسوب می شود که بخشی از توابع کرون در شهرستان تیران استان اصفهان است. فاصله شهر زیرزمینی کرد علیا تا اصفهان به صورت حدودی ۱۱۰ کیلومتر که طی ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه رانندگی به این شهر عجیب و خارق العاده می رسید.

این شهر به عنوان یکی از جاذبههای دیدنی اطراف اصفهان برای گردشگرانی است که به باستان شناسی و ایران شناسی علاقه دارند که این شهر با وسعتی بیش از ۲۰ هزار متر مربع و با نشانه هایی از دوره اشکانیان می تواند تجربه سفری در تاریخ را برای شما فراهم کند.

این شهر عجیب و پر رمز و راز از سال ۱۳۹۵(در این سال کشف شده است)تا کنون به یکی از نقاط دیدنی اطراف اصفهان تبدیل شده است که نحوه شکل گیری و پدید آمدن این شهر زیر زمینی نیز چنان است که در دوران حکومت شاه عباس اول صفوی، مردم روستای کرد علیا جهت مقابله و محافظت از خود در مقابل زمستان های سرد و زمخت و همچنین ناامنی های منطقه، حفاری و دست کنده هایی در زیر خانه های خود ایجاد کردند تا از خانواده و احشام در برابر موارد یاد شده محافظت کنند و پس از گذشت سال های طولانی این شهر زیر زمینی کاربرد خود را از دست داده و اکنون به یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری و تور بکرگردی از اصفهان تبدیل شده است. اگر قصد سفر به این روستای پر رمز و راز را دارید علاوه بر روستای زیر زمینی می توانید از دیگر جاذبه های روستا از جمله آبشار کرد علیا، چشمه شاهی، دریاچه و… نیز دیدن گفت و از زیبایی های بکر و دست نخورده نهایت لذت را ببرید.

شهر زیرزمینی

کرداولیا

بهترین مقصد تور از اصفهان

آبشار نیاسر، یکی دیگر از جاذبه های دیدنی و مقصد جذاب برای تور طبیعت گردی از اصفهان است. این آبشار در فاصله ۲۰۶ کیلومتری از اصفهان قرار دارد که شاید از نظر برخی افراد فاصله زیادی است اما لازم به ذکر است که مسافتی که برای رسیدن به این آبشار جذاب طی می کنید به زیبایی خارق العاده آن می ارزد و در نهایت به تجربه دلچسبی تبدیل می شود.

این آبشار که از چشمه تالار جاری می شود، یکی از فضاهای سرسبز و با صفا در اطراف اصفهان است که ترکیب سرسبزی همراه با صدای آب آبشار در نهایت زیبایی وصف نشدنی در فضا خلق می کند. بنابراین اگر به دنبال بهترین جاهای دیدنی سرسبز اطراف اصفهان هستید حتما این آبشار را در برنامه سفر خود قرار دهید و در فصل تابستان نیز دارای هوای خنک و مطبوعی است که شما را از گرما نجات می دهد.

ابشار نیاسر

کاشان نیاسر

کلام آخر

در این مطلب تلاش شد تا بهترین جاذبه های دیدنی برای تور طبیعت گردی از اصفهان معرفی شود تا در صورتی که قصد سفر یکروزه در طبیعت دارید، بتوانید بهترین مقصد را متناسب با فصل انتخاب کرده و از جذابیت های طبیعت اصفهان نهایت لذت را ببرید.

برای دیدن تورهای طبیعتگردی از اصفهان کلیک کنید

 

این پست به کارتون اومد؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنین

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

تا حالا امتیازی ثبت نشده. اولین باشین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *