اندونزی کشوری در جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه که بیشترین تعداد مسلمان در جهان را دارد.این کشور مجمع الجزایری است که بزرگ ترین آن سوماترا است گفته می شود اسلام به وسیله دریانوردان مسلمان به این کشور رفته است.

عید ناپی در اندونزی تقریبا هم زمان با عید نوروز ایران است. و مراسم بسیار جالبی همراه با روضه سکوت دارد که در ادامه خواهد آمد. زبان رسمی این کشورزبان اندونزیایی و واحد پول آن روپیه است. کشوری که به صورت یک قوس در روی خط استوا کشیده شده است. و جنگل های استوایی که دومین تنوع جانوری در سطح جهان را دارد .از ویژگی های مهم این کشور است. در طول تاریخ همیشه کشورهای اروپایی برسر به دست آوردن حق تجارت ادویه این کشوردر حال رقابت بوده اند و از این رو ،این کشور سه قرن و نیم مستعمره هلند بوده است ولی استقلال این کشور از سال ۱۹۴۹ به رسمیت شناخته شد.

در اندونزی احتمالا با عده زیادی بر خورد می کنید. که کمی عربی بلدند. اما کمتر کسی را می یابید مخصوصا در شهراهای کوچک که انگلیسی را بخوبی صحبت کند .

جنگل های گرمسیری استوایی، با پوششی متراکم و با درخت های نارگیل و انبه و گوارا ،پاپایا(خربزه درختی) و …. که می توانید در میان درختان سر به فلک کشیده اش فیل سوار کنید. از جاذبه های آن است. ادویه سوغات خاص اصلی اندونزی است. که بوی ادویه غذاهایش اشتهای شما را به خوردن غذاهای دستفروشهایی که معمولا در همه خیابان ها دیده می شود. بیشتر می کند.

نقشه موقعیت کشور اندونزی
نقشه موقعیت کشور اندونزی

فصل مناسب سفر به اندونزی

مهر و آذر و در جشن های ژانویه بهترین موقع سفر به اندونزی است . به دلیل قرارگیری در منطقه استوایی آبان ماه به خاطر باران های موسمی بدترین ماه سفر به این منطقه است. و در تابستان به دلیل بارش باران کم تر هوا تقریبا مناسب است .

ویزا

نسبت به کشورهای آسیایی ویزا جهت اندونزی سخت تر گرفته می شود . حتما ۸ روز جهت گرفتن ویزا پیش بینی نمایید.

پرینت حساب،پاسپورت معتبر،عکس ،کپی کارت ملی و شناسنامه جهت گرفتن ویزا الزامی است. هزینه تقریبی ویزا  از آژانس حدود ۷۰ دلار میباشد.

پرواز تا اندونزی

طول سفر هوایی تا بالی حدود ۱۵ ساعت از تهران است و به دو صورت می توان تا بالی رفت با پرواز اکونومی به مالزی و سپس از مالزی به بالی می رویم . یک نوع دیگر سفر با توقف در امارات ، به بالی خواهیم رفت .فاصله هوایی بالی تا جاکارتا حدود ۱ساعت می باشد. پروازها از تهران همه روزه صورت می گیرد و مسافری که این طول سفر را می رود حتما حداقل یک هفته در این جزیره جاذبه برای دیدن دارد.

این پست به کارتون اومد؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنین

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

تا حالا امتیازی ثبت نشده. اولین باشین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *