شکستن سکوت بالی

جشنی که در سکوت شروع میشود

جشن آغاز سال نو در بالی با بستن فرودگاهها و جاده ها در یک شبانه روز قبل (از ۶ صبح روز سه شنبه قبل از سال نو تا ۶ صبح روز بعد) همراه است. جشنی که کشوری را در سکوت فرا می خواند و در بالی حتی کسی اجازه ورود به خیابانها را ندارد . هیچ چراغی روشن نیست. و مراکز تفریحی به احترام هندوهای بالی بسته می شود.اگر در این روز در بالی باشید احتمالا خیلی ها جواب سلام شما را نیز نخواهند داد. چرا که برخی از مردم بالی در این روز روزه سکوت میگیرند.

‘هاری نایپی’ سال جدید هندوها در بالی براساس تقویم ساکا است. مبداء تاریخ این تقویم از روی تقویم گریگوری مطابق با ۳ مارس سال ۷۸ میلادی است. این تقویم برمبنای سال خورشیدی است و با اعتدال بهاری آغاز می ‌شود.
تقویم ساکا در سال ۱۹۵۷ به ‌عنوان تقویم ملی هندوستان اعلام شد تا با تقویم گریگوری همزمان مورد استفاده قرار گیرد.روز سکوت در بالی اندونزی در ماه مارس و تقریبا نزدیک سال نو ایرانی و جشن نوروز است. که مطابق با سال خورشیدی است.روز سکوت و جشن نایپی نیز روز قبل از سال نو ساکا است و این سال از روز چهارشنبه آغاز می شود.

سال نو در بالی

مردم خود را برای سال نو آماده می کنند. و بسیار به سنتها احترام می گذارند. زنان کیاپا به سر می کنند. و موهایشان را در زیر آن جمع می کنند. مردان نیز ‘آندانگ’ سفید به سر می کنند و یا با چترهای آفتابی زرد طلایی رژه می روند.

روز عید اما بوی دیگری دارد . کارناواها و مردم با سنت های خاص ، لباس های خاص ( معمولا سفید)همه به خیابان ها می روند و آن سکوت با شادی خاصی در روز عید پایان می یابد.

هندوها اعتقاد زیادی به عناصر طبیعی و پاکی آن دارند و همه ظروف خود را از ۳ روز قبل در دریا می شویند . جالب است بدانید در این مراسم باید جرعه ای از آب اقیانوس نوشید، اقیانوسی که درست مانند زندگی مواج و پر تلاطم است.

فلسفه چنین جشنی در بین هندوهای بالی اختصاص روزی برای خودسازی، اهمیت دادن به ارزش هایی چون انسانیت، عشق، صبر و مهربانی و غیره است که با احترام به طبیعت همراه می شود.

درصورتی که تمایل دارید از بالی بیشتر بدانید کلیک کنید

 

شکستن سکوت بالی

شکستن سکوت بالی

این پست به کارتون اومد؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنین

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد امتیازها: 1

تا حالا امتیازی ثبت نشده. اولین باشین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *